M störst på Gagnefs skolor


http://www.dalademokraten.se/sida/id/136746/

Förra veckan var jag och Linus Eriksson för MUF Siljan på Mockfjärdsskolan  i samband med en politikerdag. I onsdags hölls skolvalen i kommunen och idag presenterades resultatet. Även om M är störst på bägge skolor är jag lite besviken. Jag hade hoppas på egen majoritet för M (eller i alla fall 40+ som i Leksand). Jag tror tyvärr att många hann glömma under den nästan hela vecka som passerade mellan politikerdagen och skolvalet.

Med tanke på att M är väldigt litet i Gagnef är det dock självklart tufft att bli största parti. Gagnef är Centerns fäste på jorden men blev helt decimerade i skolvalen. Sverigedemokraterna är även skrämmande stora. Det får får vi jobba för att motverka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0